torsdag 8. august 2013

Nytt tiltak i familien

Tro det eller ei men det er faktisk jeg som er årsaken.
Vi har handlet inn en kasse med jordbær og i dag skal jeg lage syltetøy, da måtte je som hør og bør ta bilde og sende dette sporenstraks opp på instagram. I det fjerne hører jeg at 12åringen spør et spørsmål og jeg registerer at jeg svarer, mer vet jeg ikke. Etter litt så sier 12åringen: "Ååååå, nå fikk jeg lyst på rørt jordbær, det fikk jeg hos tante Anne og det var helt utrolig godt" Jeg svarer, litt anklagende: "Hva tror du jeg skal gjøre med alle de jordbærene da? 12åringen ser på meg litt måpende, "men jeg spurte jo". "Æhh, ja hva svarte jeg da?" "Du sa at du vet ikke" "åhh"
Multitasking mestrer jeg ikke og når jeg ikke klarer å svare de som er rundt meg lenger, da er det på tide med nye tiltak.

Intensjon: Se, høre og være tilstede for hverandre"
Tiltak: Ingen elektroniske underholdningsartikler mellom kl. 16 og 20 nå i første omgang, starter mandag når Eirik er tilbake i jobb. Når det kommer til dagtid er det kun lov når en er alene eller i begrenset tidsrom.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar