tirsdag 1. oktober 2013

Noe man MÅ ha om en skal til syden med baby :)

En god kalesje. En som gir skygge til hele vognen.
Da vi kom til Kreta så hadde vi ikke dette og det ble et voldsomt strev. Ikke fant vi en butikk som vi kunne kjøpt kalesje eller vognparasoll i heller. Så det endte med at vi brukte tynne håndklær som vi festet over halve vognen, slik at det ga skygge der Ask satt. Etter hvert ordnet kusinen min en parasoll til oss. Søsteren til hennes mann hadde en tilfeldigvis liggende og vi var så heldige å få denne.

Da vi var hjemme igjen i Norge og jeg fant en slik solskjerm på lilleprinsen i Oslo. Var jeg rask å kjøpe selv om jeg ikke visste om jeg ville trenge den i nærmeste fremtid. Men jeg visste at om jeg skulle på tur med vognen vi hadde på sydentur så trengte vi denne ekstra skjermen.

Plutselig så dro vi jo på tur igjen. Nå har vi jo vært en uke på Rhodos. Og skjermen har fungert utmerket. Den har også en UV-beskyttelse på 50 og gjorde at det ble godt for Ask å ligge der å ta ettermiddagsluren sin. Skjermen kan bli dratt ganske langt ned og den satt super godt. Den har litt dårlig festeordning. En må lage en knyte og jeg var redd denne skulle bli for stram slik at jeg ikke fikk den løs igjen, eller for slakk slik at den ville sitte dårlig på vognen. Dette gikk overraskende bra på vår tur og det var egentlig ikke noe stort problem.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar