tirsdag 12. november 2013

12 dagers bloggtørke

Det har vært stille fra meg ... årsaken er enkel. 
Hodet mitt har vært stappfullt.



Jeg er midt i en kreativ prosess. Dessverre er det slik at en kan ikke si noe mer spesifikt ut i verden, da disse må å gå sin gang sammen med de involverte. Forhåpentligvis blir det slik at vi på nyåret kan fortelle om en stor happening, kanskje ikke. For nå begynner realitetsorienteringsoppgaven. Hvor mye av ønskene, fantasiene og drømmene er faktisk mulig å realisere. Spennende, ikke sant?



I denne nye fasen er det plass for bloggen. Jeg koser meg med å skrive her og skal fortsette med det i lang tid, innimellom så kan det være slik at en har behov for pauser og da er det viktig å kjenne på det.

I dag er den første dagen på lenge hvor jeg `bare` skal være hjemme med Ask og gjøre forfallende husarbeid og skrive blogginnlegg. Sola skinner så sånn sett hadde det passet godt med en tur ut. Det deilige er at i dag kan vi gjøre som vi vil, i det tempo som behager. Det er godt. Ved siden av kreative prosesser, familie og jobb har vi vært litt her og der i det siste. I helgen var det dyrbar tid hos bestemor og bestefar i Moss. De bor så fint med deilig turområde og lukten av saltvann. Det er godt for oss foreldre å kunne lene oss litt tilbake og slappe av. Trym har vært hos sine besteforeldre som bor like over på andre siden. Fergen over til Horten går hver halvtime og der har han mye god familie som han liker å tilbringe tid med.

Ask har nå fått fem tenner. Den siste oppe og den tredje nede kom omtrent samtidig og 1,5 time gråting natt til søndag kan ha hatt sammenheng med det. Han står, reiser seg, går så lenge han kan holde seg i noe(n). Han setter seg endelig opp og han kan ta et par krabbesteg om underlaget ikke går an å dra seg frem på. Han foretrekker fortsatt åle-metoden. Han har fått seg en nydelig mariusdress. Strikket av den gode moren til Kristin. Jeg gleder meg til å få vist den frem, vi bruker den hver eneste dag. Den varmer så godt. Når vi (jeg og Kristin) er ute å triller, har både Ask og Margrethe på seg mariusdress. Han i blå og hun i rød. De får så mye oppmerksomhet og det er så gøy.

Selv om det har vært bloggtørke her, så oppdaterer jeg stadig på instagram. Følg oss gjerne der :)
effie_kalma
De siste ukers instagrambilder:




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar