søndag 17. november 2013

Om Hilde, uvær og finvær

Nå har det herjet så hardt oppover hele kysten. I Ørsta har det gått flere jordras og det regnet på ett døgn 110 mm. Det er ganske mye. Hele denne perioden så har det vært helt rolig her på Gjøvik. Knapt nok et vindkast, klart vær og i dag var det til og med nesten 10 pluss grader. Jeg syns det er så snodig.

Da vi var på vei hjem fra Rhodos i høst, møtte jeg ved en tilfeldighet på to Ørstinger i bagasje-køen på vei hjem. Ikke bare var de Ørstinger men mannen var også en god venn med min far. Det var slik vi kom i snakk, de spurte om jeg kunne være datteren til.... min far. Sånt er jo alltid litt morsomt. Ihvertfall så sto vi der å snakket og jeg litt ubetenkt sier: "Det har jo vært slik en fantastisk sommer, har jo knapt nok sett en regnsky, sol så og si hver eneste dag, nei i år har vi vært heldige". De ser på meg og fnyser: "fantastisk sommer? vi har jo ikke hatt annet enn regn". Vi snakker om 6 timer kjøring i avstand. knappe 50 mil. Hadde jeg tenkt meg om så hadde jeg visst hvordan det var "hjemme" på Sunnmøre i sommer men det gjorde jeg ikke. Uansett poenget her var å vise forskjellene på vær her på Gjøvik og "hjemme" i Ørsta. Jeg er fascinert :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar