torsdag 14. november 2013

en travel dag

I dag har jeg kun sett Ask på starten og slutten av dagen. Kurs på Hamar igjen, om samarbeid rundt flerkulturell språkopplæring. Vi har nå enda et verktøy i kartlegging av to-språkelige elever. Dette er en gruppe som er litt vanskelig med tanke på hva er språk, hva er lærevansker, hva er manglende lese/skrive opplæring og hva er sosialt og/eller emosjonelt. Testen er et godt supplement til det vi allerede har, samtidig som to-språklige lærere også får kompetanse i den og kan bruke den.
Det er godt med litt faglig påfyll, nå når jeg beveger seg sakte men sikkert tilbake til arbeidslivet.

Etter full kursdag dro jeg til en venninne som skulle ha 6 års bursdag hjemme. Alle jentene i klassen var invitert, en ekstra voksen var derfor ønsket. Det var kjempe gøy å få bli med. For en artig gjeng. Jeg ble utrolig fasinert av kontakten dem i mellom. Hvordan de ser hverandre, holder i hendene og klemmer hverandre. De venter på tur og holder orden i rekkene når de skal i gang med noe. Selv om støynivået er helseskadelig høyt så må jeg jo si at det var vel verdt det.

Sånn hjemme-bursdag som venninnen valgte å ha, er jo fantastisk koselig og mye mer personlig enn "kjøpe" bursdag på lekeland, bowlingen el.l. Selv om jeg skjønner at man velger det så må jeg jo si at dette er ti tusen ganger koseligere. Det hjelper jo også på at Kristin har det så utrolig koselig hjemme :)
Hvordan barne-bursdag syns du det er mest koselig å gå i?

Takk for i dag, alle involverte. Jeg kjenner at nå skal det bli godt å rusle ned i sengen og få seg en god natts søvn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar