søndag 9. september 2012

Kanelsnurrer

Her i huset, må jeg nok ærlig innrømme, det er mannen som står mest på kjøkkenet. Han liker det og jeg liker det best servert.

Da vi, i sommer, var på Tranøy (Hamarøy), dro vi innom stedets lokale bakeri, Dorotheas Fryd. Der fikk vi smaken på de beste kanelsnurrene vi noen gang har smakt. Virkelig farlig gode.

Jeg er liker en Facebook side som heter det søte liv og der ble det den 1. September lagt ut bilder med anvisninger til kanelsnurrer som lignet på de på Dorotheas Fryd. Jeg spurte mannen ydmykt om ikke han kunne være så snill og prøve å bake de. Han var ikke vanskelig å be. Suksess ble å melde, bollene smakte himmelsk og idag ønsket han å lage enda en porsjon. Jeg slapper av i sofaen, med bena høyt (som fysioterapeuten anbefalte) og kjenner lukten av nystekte boller spre seg. Dette blir godt!






Resultatet:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar