onsdag 26. september 2012

Lære meg å sy..

Tuslet innom bokhandleren i går for å se etter en lær deg å sy bok. Kom over denne:

<-----


Boken skal visst favne både de som er drevne syersken og de som er som meg, nybegynnere. Allerede på s. 12 står det viktigste på dette stadiet: grunnleggende utstyr.

Synåler -
Tråd -
Sakser - check
Knappenåler - check
Kritt - bestilt
Målebånd - check
Strykejern - check
Symaskin - tenker fortsatt....


Er noen essensielle ting jeg fortsatt mangler... Symaskin for eksempel. Dette syns jeg er ett vanskelig punkt, da jeg tenker jeg bare skal ha en som er god nok men ikke aner hva som er godt nok :)

Jeg sjekket også ut stoff og stil på nettet og bestilte 5 ulike stoffer, samt to mønster på babybukser. På IKEA turen på fredag kjøpte jeg også stoff til sofaputer og er her helt overbevist at det er der jeg starter. Høres mye enklere ut å sy putetrekk. Tenker å bruke knapper som feste, så må ut å kjøpe noen ordentlig stilige knapper som passer til. Jeg valgte dette stoffet:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar