tirsdag 11. juni 2013

Kreta 2013 - Flytur med baby

Jeg hadde forberedt Eirik og meg selv, på best mulig måte. Jeg hadde lest artikler og forum med tips og triks, jeg hadde en plan A, en plan B til og med en plan C. Stakkars Eirik som aldri har gjort dette før (ikke jeg heller for den del) han ble hauset opp og den ene kriseplanen etter den andre ble både gjennomgått og repetert. 

Ask fikk en flaske med mme like før flyet tok av. Han bablet og koste seg litt før han sovnet i bæresjalet. Der sov han, i over tre timer, så han våknet minuttet før flyet satte hjulene på rullebanen. Det var jeg ikke forberedt på. Jeg som hadde sekken full av planer. Jaja... Vi skal jo hjem igjen og :D

Mitt beste tips er hvertfall bæresjal. Vi har et caboo close-baby carrier, og jeg kunne ikke vært det for uten. Der sov han tett inntil meg, samtidig som jeg hadde armene fri og kunne lese blad, drikke kaffe og spise brødskiva mi. Drikke på vei opp hjalp nok også en hel del, det for å hjelpe på øreproppen.

Det var godt over 30 grader som møtte oss og vi har stort sett holdt oss inne denne første dagen. En liten tur på supermarked og en tur i bassenget har det jo blitt men ikke noen større utflukt. Ask virker å storkose seg, selv i varmen, han spreller, babler og flørter.  Virker ikke påvirket på noen måte. Så nå er det bare å senke skuldrene. Vi har sett en fantastisk solnedgang fra balkongen vår og nyter at vi skal være her i tre hele uker. 


2 kommentarer:

  1. Kos dere og nyt ferien!! Godt å lese at Ask var så rolig og flink på flyet! Det går ofte mye bedre enn man tror...
    Klem fra Gyda (Gjendine hilser til Ask!)

    SvarSlett
  2. Hei :) Takk for hilsen! Nå er vi hjemme og klar for å leke :)

    SvarSlett