mandag 3. juni 2013

Vårmarked på steinerskolen

Helgen gikk så altfor fort. Og nå er mandagen også snart over.
I helgen grillet vi, var på vårmarked, besøkte oldemor, begynte å pakke og slappet av hjemme.
I dag var Ask med meg på jobb halve dagen, fra lunsj og utover. Planen var at han skulle sove, men som så ofte skjer så laget han sine egne planer. Jeg fikk jobbet litt men det ble ikke så mye som jeg trodde. Det var koselig å få vise han frem da. Tøft at det var barnehagesjefen han falt for og helst ville sitte på fanget til i lunsjen. Lurt av han å legge inn aksjer der, selv om det er feil kommune.

Litt oppdatering: For noen uker siden så besluttet vi her hjemme at Trym skulle bytte skole. Det har fungert dårlig på skolen for han en god tid nå, og for meg var det godt å endelig ta en avgjørelse. Jeg har valgt å ikke fortelle noe om dette på bloggen og skal heller ikke gjøre det nå. Om noen lurer, vil dele erfaringer eller søke råd så ta gjerne kontakt. Det jeg skal fortelle om er våres dag på vår-marked på Steinerskolen. Det er noe de har hvert eneste år og neste år så er vi nok mer involvert i arrangeringen, i år skulle vi bare nyte, alt er litt nytt for oss alle enda. Trym trives kjempe godt på skolen og har funnet seg godt til rette. Elevene på skolen hadde to fremvisninger, en der alle sang i kor og en litt senere der 5/6. og 9./10. klasse hadde utdrag fra skuespill. Trym har vært heldig å få starte i skuespillerperioden, da er han jo i sitt ess. På deres lille "teaser" så spilte Trym gitar og sang sammen med hele klassen sin. Han er bare så fantastisk dyktig og musikalsk. Tenk at han begynte på skolen for tre uker siden og i dag akkompagnerte han hele klassen. Han er bare en helt fantastisk resurs den gutten og så musikalsk! <3

I morgen er det fremvisning av hele stykket og på lørdag skal han ha konsert med bandet sitt fra rockeskolen (Gjøvik Musikkskole). Det gleder jeg meg stort til. Jeg er så stolt av han og jeg er så glad for at han har funnet noe han trives med. Jeg ser han blomstrer og han sier det selv at det er dette som er livet, det er dette han vil.

Jeg og Erik snakket en god del om den gode stemningen som var nede på skolen. Det var flere aktiviteter og salgsboder men gjengangeren var at alle var så avslappet og imøtekommende. Jeg må nok si at dette er den beste skolearrangementet jeg har vært på. Gleder meg allerede til neste år.

Vi har nedtelling til Kreta-turen og har startet pakkingen. 9 dager til avreise fra Rygge. Jeg kjenner det kribler i magen og i bena. Vi snakker om hvordan det skal bli, hva vi skal gjøre og hvilke tilstander vi håper å ha. Dette blir godt for oss.

Bilder fra helgen:
Trym spiller Gitar og synger sammen med klassen sin.

Vi nyter en kaffe i godveret.


Første gangen vi setter opp ryggen i vogna til Ask. 


Tittei :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar