mandag 7. oktober 2013

Det ble litt av en dag :)

Vi tuslet av gårde nedover mot helsestasjonen. Planen var at Ask da skulle få sovet en god time i vognen før vi ankom. Men Ask hadde ikke de samme planene som meg. Han satt som ett tent lys og koste seg på trilleturen. 



Dette betydde da at vi ankom helsestasjonen i VELDIG god tid. Heldigvis er der mye å leke med så vi tok like så godt en lekstund der før måling og veiing. 






Ask er akkurat så stor, så lang og så utviklet som han skal være. Det er nå godt. Hun var imponert over motorikken og over språket. Det varmer jo et mammahjerte det :) 

Etter besøket hos helsesøster var det enedlig tid for litt soving. Ask sovnet og jeg tuslet meg inn på en kafe og gledet meg til å nyte litt tid med en god lunsj og en god bok. ALt var nøye planlagt. Jeg kom meg halvveis i salaten før to øyne tittet på meg og ikke lenge etter kom lydene som fortalte at her er det bare å plukke meg opp for jeg skal IKKE sove mer. 

Etter lunsjing så sto jeg mellom å tusle hjem eller tusle opp til oldemor. Vi valgte sistnevnte og jeg tenkte at nå sovner nok Ask på vei opp og sover store deler av besøket. Men den gang ei. Ask var våken hele turen opp. Vi nøyt kaffe og samtale og Ask lekte og pludra. Jeg prøvte å legge han to ganger men han nekta plent. Det var ikke før jeg gikk bort og oldemor rykket inn at mini roet seg. Oldemor pratet og sang mens hun rugget på vognen og plutselig var øynene gått igjen. Da var klokken blitt nærmere 15. Jaja, godt å ha en oldemor som kan steppe inn, selv om hun er 94 så er hun både sprek og sta som juling. Den dama får til det hun bestemmer seg for. 
Jeg fikk rotet litt i gamle fotoalbum, jeg liker å se på pappaen til Ask som liten gutt. Nå ville jeg se om det var noen likheter mellom han og Ask.
Her er Pappa 10 mnd og har akkurat lært seg å gå. 



Her er Ask for få dager siden:


Jeg ser ihvertfall mye likhet.
Hva syns dere? 





7 kommentarer:

  1. Jeg er enig med deg i at det er ganske mye likhet :) Ha en fortsatt fin uke :)

    SvarSlett
  2. Ser ut som dere har hatt en flott dag :)) Det er alltid godt å få høre at at barna ligger på det de skal og følger en fin utvikling :D

    SvarSlett
  3. De lignet, han er som snytt ut av nesa til far:)

    SvarSlett
  4. Hadde det ikke vært for "kvaliteten" ville jeg trodd at det var samme fine ungen :)

    SvarSlett
  5. De er kjempe like.
    Hadde trodd det var samem ungen, hadde det ikke vært for at man ser at bilde kvaliteten er
    litt dårligere eller jeg vil heller si litt eldre. :)

    Så joda de er kjempe like.
    Å kjempe søte.

    Høst hilsen fra Monica Karin

    SvarSlett
  6. Vi var på helsestasjonen samme dag som dere, 9 mndkontroll. Ask ligner masse på pappan sin:-)

    SvarSlett
  7. Så artig at så mange ser den samme likheten :)

    SvarSlett