søndag 20. oktober 2013

Helg og sånn

Etter tre arbeidsdager ble det endelig helg. og vi har gjort mye og lite. Ask har fortsatt med å finspisse sine ferdigheter i gåing langs møbler, klappe, vinke og si ha-det. Trym har vært på teateret og øvd og øvd. Innimellom dette så har vi vært på kjøpesenter, kafe, besøkt venner og besøkt oldemor og hørt på gamle LP-plater, på hennes 40 år gamle platespiller.

Solen skinner i dag, fra skyfri himmel, jeg hører det meldes om snø flere steder i landet til og med lenger sør enn oss, men ikke her. Det er minusgrader da og det er glatt. Så i dag skal vi (som vanlig så venter vi gjerne litt for lenge) skifte dekk på bilen. Venter bare på at lille kroppen skal våkne så vi får kommet oss avgårde.

Senere i dag skal jeg lansere en ny giveaway. Som du kanskje ser i min sidebar, så har jeg ordnet meg en ny  sponsor. Jeg er så heldig å få lov til å gi bort et gavekort til denne fantastiske nettbutikken. Mer informasjon kommer.

Jeg har jo de to siste søndagene kommet med noen søndagstanker. Jeg må nok bare innrømme at i dag er det ganske tomt opp i der. Ikke kommer jeg på noe spesielt som har skjedd hverken i hjemmet eller i nyhetsbildet. Jeg gremmes jo over regjeringsskiftet, jeg må nok innrømme at jeg både fnyser og ler av hver eneste lille og store fadese og tåpelige uttalelse, samtidig så syns jeg det er skremmende lett å komme med uttalelser som skaffer velgere og som en bare skal få lov til å forkaste når en ikke trenger de lenger.

En ser nå et parti som har gått fra å kunne bruke store ord og komme med overdrevne uttalelser,  til å
være et parti som stadig vekk står godt plantet midt ute i salaten, på grunn av disse tidligere uttalelsene. De forsøker forsiktig  å stige ut av salaten uten for store flekker av dressing sittende igjen. Jeg syns nok at disse flekkene skal få sitte godt, en stund til. For å minne på at selv de med de mest kontroversielle uttalelsene/holdningene kan moderere seg, om de finner det for godt, en kan ikke ta en politikers ord for absolutter.

Det var et blogginnlegg som jeg fant spesielt godt i tiden før valget. Innlegget løfter tankene fra hva partiene ønsker å gjøre i enkeltsaker til hvilke verdier og hvilke intensjoner de setter som viktige. Først der syns jeg vi kan ha en nyttig politisk debatt. Kanskje har du også sansen for politikk og har lyst å lese blogginnlegget om "derfor stemmer jeg som jeg gjør"

Så ble det noen søndagstanker i dag også, nå hører jeg små klynk fra en gutt som er klar for å fortsette dagen. Da bærer det i veg :)


De siste dagers instagram bilder:

Det har blitt kaldere 

Gullrekka 

Ein skal tidleg krøkast, som god krok skal bli


Nå holdt jeg nesten på å glemme: Vi er på mammanett angående turen vår til Rhodos. Kjempe gøy å bli intervjuet og få dele litt av våre opplevelser. Du kan lese artikkelen <<her>> .


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar