tirsdag 26. mars 2013

DIY påskegave

Vi reiser på hytta i dag. Det er Eiriks pappa sin hytte og når vi kommer som gjester så liker jeg å ta med en liten gave, som takk for at vi er så heldige og får komme.
Jeg så ett bilde på ett babyforum jeg er medlem av. Bildet var av ett påskeegg med vinbag inni. Jeg tenkte at dette må jo være den perfekte påskegaven til hyttefolket.


Så... Det man trenger er:
1 vinbag, type lindeman's Bin 45
1 stort påskeegg
(1 saks)
1 tapetkniv
Lim




1. Ta ut vinbagen.




2. Gjør slik:



3. Og bruk den sånn her:



4. Ta i bruk tapetkniven og skjær rundt.



5. Legg i vinbagen og bruk lim rundt skjøten på egget.

Hold godt fast mens det størkner.

Vips så har du bag in påskeegg!




Gave nr. 2 er 1-2-3 grove rundstykker. Jeg har blandet klart alt av det tørre, det som gjenstår er melk/appelsinjuice. Dette er en våt deig som bakes ut som kjøttboller. Med fuktige hender i stede for alt det der mel sølet. Lite heving og ingen elting. Skal dele denne oppskriften ved en senere anledning. Dette er hvertfall perfekt hyttegave nr. 2.  




3 kommentarer:

  1. Så genialt. Jeg pinner denne inn i DIY lista mi på pinterest jeg slik at jeg kan finne den igjen da det nærmer seg påske :) Kjempeide :)

    Mvh Monika T

    SvarSlett
  2. haha, genialt!!Perfekt venninnegave til påsken :D
    Rannveig Kh

    SvarSlett