mandag 25. mars 2013

Sove på gjesterommet...

Når jeg sier at Ask sover om natten, så betyr ikke det at jeg nødvendigvis gjør det samme. Han mister smokken og lager en del lyder som jeg reagerer på. Så i løpet av en natt er jeg oppe noen ganger. Kl. 4.30 - 5 bruker han å få mat og sover da gjerne litt til (til ca 7.00).

I natt hadde jeg bestemt at jeg skulle sove på gjesterommet, mens pappaen skulle få ta Ask. Jeg hadde pumpet klar morsmelk på flaske så alt skulle være i orden. Endelig skulle jeg få en god natts søvn. Særlig. Når en sover på ett nytt sted så er det nok av uvante lyder som vekker en i løpet av en natt. Den stasjonære Datamaskinen som jeg hadde glemt å slå av. Den nye varmeovnen som har selvregulerende vifte. Biler som kjører på veien. I tillegg til denne "ukjente" tilstanden brystspreng. Kl 5 meldte den seg for første gang. Kl6.45 var det meste vått og kl 7.15 tuslet jeg ned på soverommet for å sjekke om det var en Ask der som ville tømme puppene noe. Hvem lå ikke da og snorket og sov? Ask og pappaen. Natten hadde gått strålende den. Han hadde sovet frem til flaske kl. 5.30 og sovnet igjen etter det. Urettferdig!

Så siden jeg er i det "blide" hjørnet i dag så la meg få minne dere på en liten ting. Det er ikke slik at dere ikke ser nesen deres. Det er bare hjernen som har lært å ignorere den. Men når noen (altså denne gangen jeg) minner på at den er der og fullt synlig så kan hjernen ha noen ekstra utfordringer med å ignorere den igjen. God mandag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar