søndag 16. september 2012

Barnebursdag

Storegutt har bursdag om sommeren. Vi feirer alltid på dagen hans med å gjøre noe spesielt. Vi har vært på tusenfryd, på badeland, besøkt noen som betyr noe spesielt m.m. Så når høsten kommer igang så får han feirig med klassekamerater og venner. I år la vi det til denne helgen, tenkte at like etter lønn er ofte det beste. Tidligere har vi lagt opp til stor fest og latt han invitere hele klassen eller alle guttene. Vi har leid lokale flere ganger og hatt det riktig så moro. Denne gangen så tenkte vi at vi skulle prøve noe annet og storegutt fikk invitere 7 stykker. Det ble 5 gutter og to jenter.  De møtte opp her på lørdag kl. 14, pakket badetøy til bading og sovepose til overnatting. Vi serverte tomatsuppe før vi dro avgårde til badeland med hele gjengen. Vi tok bussen og det fungerte kjempe fint. To timer fikk de herje rundt der inne, før toget ble benyttet til hjemreisen. Klokken var nærmere 19.30 da vi var på plass hjemme. Da hadde vi bestilt klar pizza og storegutt hadde gjort klart til film. De fikk også servert godteri etter at de hadde spist. Etter filmen laget vi klar med luftmadrasser og ekstra senger på rommet til storegutt. Vi hadde hatt frafall på to gutter frem mot overnattingen så det ble heldigvis godt med plass til de alle sammen. Jeg forventet at de skulle tulle og bråke en del, som jeg sa til de, jeg forventet også at kl. 23 skulle det være stille. Kl. 23.10 da sa jeg strengt i fra at nå var det på tide og da sovna de hele gjengen. Til frokost nå har vi planlagt cowboymat. Så mannen er i full gang med å ovnssteke bacon... aldri hørt om før. Blir spennende.

Jeg har allerede fått innvilget mest mulig sofatid idag, da bekkenet verker. For første gang på lenge har jeg våknet med vondt (pleier alltid å være ganske grei på morningen. Det er ikke så rart etter en slik uke... Jeg har hatt "aktiviteter" hver dag. Noen små og noen store så det har blitt en del belastning og det kjenner jeg, men føler meg bra til tross og den følelsen er det lenge siden jeg har hatt. Til slutt må jeg tilføre: elsker at solen skinner idag også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar