onsdag 12. september 2012

Utstyr til babyen

Når jeg først var igang.....

....bestilte jeg like gjerne vognen nå og.

Er en stund siden vi (dvs jeg) bestemte hvilken vogn vi skulle ha. Sett opp mot forholdene her så mener jeg at emmaljunga er den som passer og gjør seg best. Selv om jeg absolutt syns at bugaboo sine vogner er de mest stilige. Emmaljunga er svenskprodusert og tilpasset skandinavisk klima.

Valget har falt på en duo/kombi vogn. En som har bag til babyen og sportsvogn del til den litt større babyen. Vognen følger fra nyfødt til 3 år.

Her er produktfilmen til emmaljunga Mondial/Edge Duo Combi:




På emmaljunga mondial eller edge vognene kan en velge mellom 4 ulike understell. Jeg har gått for classic chryptonite. Den er en av de to letteste (7,0 kg). Det har vendbar sittedel og styret er mulig å stille i høyden. Hjulene har kulelager og luftdekk.

Mondial har ett noe mer begrenset utvalg i farger på vogndelen. Det er den eneste forskjellen på disse to. Jeg har derfor valgt en edge vogn med fargen/utførelsen grey leaves. Den er ny i år. Jeg var lenge usikker på om jeg skulle ta den eller pp light/dark grey. PP står for Polar Performance og er enda bedre tilpasset utelivet. Som emmaljunga selv sier: PP-Serien er utviklet for å brukes når andre heller sitter inne. Jeg er ikke helt der. Selv om vi har lave temperaturer om vinteren her så er jeg nok ikke av den som må ut uansett. Da går det helt fint å vente på bedre tider.

Vognen har jeg bestilt på kopbarnvagn.se/no. De sender varene du kjøper i nettbutikken, bortsett fra emmaljunga, den må hentes i Karlstad. Så da blir det tur til Karlstad på familien i løpet av høsten.

Totalpris uten noe ekstra utstyr er: 6490 nkr.

Jeg bestilte da ekstrautstyr:
Premiumpakken inneholder: Åkpose/kjørepose (i Grey leaves), tilpasset sportsvogndelen, eksklusiv madrass og sengbox  (sengesett, laken, vogndyne, vognpute).
Totalpris nå 8095 nkr.





Greit å vite:
Informasjon fra kopbarnvagn.se/no
Duty Free og ingen skjulte kostnader for levering til Norge!
Toll og momsbestemmelser: Du betaler det beløp (NOK) som står på vår hjemmeside for det produkt du vil kjøpe. Alle avgifter er innkludert i denne prisen. Vår norske forretning, ”Kjøpebarnevogn.no” (VAT 994324314) har tollkreditt hos Tollpost og er momsregistrert hos den norske skatteetaten. Vi betaler på det viset alle avgifter som de norske myndigheter forlanger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar