onsdag 12. september 2012

Dag kino ...

... eller pensjonist kino eller baby kino. Her i byen har de slått sammen hele greia. Så i dag var det pensjonister, sykmeldte og nybakte foreldre. Ett fantastisk tilbud som har vært borte fra plakaten en stund. Jeg dro sammen med mannens mormor. Hun er en fantastisk sprek og sprudlende dame på 93 år.  I sommer var hun på Kreta på ferie og badet i middelhavet. Som hun sier: "Jeg er ikke dau enda" og så hiver hun seg rundt og blir med på det meste. Dette med dag-kino var ikke noe nytt for henne, da det har vært en av hennes dag-aktiviteter (da tilbudet gikk tidligere), ved siden av pensjonist-universitetet som hun var på i går.

Filmen som gikk var Kon Tiki og den hadde jeg gledet meg til å se. Jeg liker historiske filmer og drama, å dette var midt i blinken. Filmen svarte til forventningene og var godt skildret og filmatisert. Helt utrolig hva denne Heyerdahl fikk til. Litt rart å se Odd Magnus Williamson i en seriøs rolle og er imponert over prestasjonene til Pål Sverre Valheim Hagen. Troverdig og godt.
Så anbefales for den som måte ha interesse for å se slik type film. Absolutt verdt pengene.




Note to self: Ikke drikk noe særlig, spesielt ikke kaffe før kino. Da kansje du klarer å unngå å måtte gå på do midt i filmen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar