tirsdag 11. september 2012

Glukosebelastningstest

jerk... usj og æsj.

Måtte inn til testing idag. Rutinekontroll for overvektige gravide. Møtte opp kl. 8.30 og ble sittende i lab kø til 8.50. Måtte møte fastende så jeg var allerede tørst og sulten før jeg var inne til første prøvetaking.
Tok blodprøver og fikk dette skvipet da som en må drikke. 3 dl med vann og druesukker. Det gikk ned på ett vis og det gikk fort. Så fort at lab damen skrøt av meg. Selv i en alder av 30 er det godt å få skryt når en gjør det godt på ett legekontor.

Etter dette ble jeg vist ut i venterommet, der skulle jeg sitte i to timer før jeg på ny skulle ta blodprøver. Jeg var på dette tidspunkt kvalm, uggen, svimmel og skikkelig i ulage. Holdt ut i 15 minutt før jeg måtte spør etter ett sted hvor jeg kunne legge meg ned. Fikk ett rom med en benk + en dyne og ett teppe. Lå å surfet en del på telefonen og små slumret litt. Tiden gikk nå rasende fort og vips var tiden inne for nye prøver. På dette tidspunktet skriker magen for fullt etter fyll og jeg er fortsatt svimmel og lavt energinivå. Jeg uten mat det går ikke, jeg blir helt utafor.

Jeg fikk spurt lab damen om hun visste noe om hvordan prøvene lå an. Gledelig tilbakemelding, fine både før og etter. Godt innenfor normalen. Hurra! Håper virkelig at jeg slipper å gjøre dette igjen!

Må benytte muligheten til å takke min gode venninne Birdy for tips om vann og brødskive i veska. Vannet slukte jeg på vei ut av kontoret og brødskiva gikk i bilen på vei hjem! Aldri har kneip-brød med skinke smakt så godt!

Nå skal jeg slappe av litt før jeg skal tilbake til legekontoret for rutinekontroll hos legen. En innholdsrik dag for meg dette her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar