lørdag 14. september 2013

Det er endelig helg

Vi har fått en liten smakebit på hvordan livet blir etter jul. Jeg har jobbet mens Eirik som skulle ha pappaperm fikk plutselig en studieplan som viste to dager på skolen denne uken. I tillegg skulle han bort på fredagen, han blir også borte hele neste uke. Så da ble det å kalle inn besteforeldre. Bestemor og bestefar på mandag og tirsdag, farfar og farmor på fredag og på mandag kommer mormor. Jeg trodde jeg skulle finne en gutt oppløst i tårer, en gutt som hadde nektet å både spise og sove. Som bare lengtet eetter mammaen sin. I stede fant jeg en skikkelig blidfis som hadde hatt en strålende dag med trilletur og bestemorkos.  Når spørsmålet på fredagen var "er han så blid hele tiden?" Da kjente jeg at dette fungerte godt. og ja han er stort sett blid hele tiden, han tropper alltid opp med et smil. Det er hvertfall tydelig at han klarer seg fint uten meg men det var godt at vi var sammen på kvelden. Han har også sovet natten gjennom, flere netter denne uken. Da var det vel på sin plass med fire oppvåkninger og morgenstart kl. 5.50 i dag :)

Det går bra på jobben. Jeg kan ikke si det nok men fy søren så heldig jeg er! som har mulighet til 6 timers arbeidsdager, slik at jeg får opprettholdt ammingen. Det betyr så utrolig mye. Det er så deilig å komme hjem til min lille blidfis som gliser fra øre til øre når jeg kommer, samtidig så smatter han og gaper så høyt han bare kan, tydelig at nå er det mat.

Ask har reist seg opp. Dette skjedde riktig nok for en uke siden. Like før helgen kom han seg opp i knestående før han to dager etter dro seg helt opp på to ben. Han setter seg ikke opp selv enda og han er fortsatt åleren, men nå åler han seg over ting. Tydelig at han trives med det. Men han står hardt i gulvet og han går gjerne med på tur når vi holde i begge armene. Han sitter også stødig, men er litt usikker på hvordan han skal komme seg fra sittende til liggende. Det kommer vel når han knekker koden andre veien.

Tann nr. to spratt også plutselig ut her. For to dager siden, bare så vidt en kan kjenne den på utsiden og ganske vittig med den ene tannen som har blitt ganske stor :)

                                      


Ellers er det lite planer for oss i helgen. Håper på en liten skogstur i morgen, slik at vi har gjort noe. Trym skal på teater i dag, mens jeg skal vaske klær (godt i gang allerede). Alltid spennende å starte på slike forsømte klesprosjekter, men det sto mellom det eller kjøpe en skittentøydunk til, jeg syns egentlig at 3 holder så da ble det vasking denne gangen :)

God helg alle! Håper den blir fortreffelig!
Klem fra oss her i huset.

oj, ja,forresten, minne om konkurransen sånn helt til slutt. I morgen blir det trekning mellom deltagerne! Hiv deg på om du har ønsket deg kaluzamatboksen!
<<her>> finner du den.
Den blir ny giveaway like etter, så følg med!

                 



1 kommentar: