lørdag 14. september 2013

Nyttig med konkurranse med tips og triks i forkant av navnefesten

Jeg fikk både ideer og påminnere av å kjøre konkurransen før navnefesten. Blandt annet så minnet Nennes meg på å ta med minnebok. Dette hadde jeg tenkt men helt glemt. Utrolig takknemlig, for uten den påminnelsen så hadde jeg ikke husket det til den store dagen!

Mange tipser om å la andre få hjelpe til og dette støtter jeg meg helt og holdent til. Vi hadde ikke klart denne festen uten den hjelpen vi fikk. Så godt som alle bidro med å lage noe og spesielt besteforeldre sto på som bare det. jeg hadde også spurt en venninne fra barselgruppen om hun kunne hjelpe til på kjøkkenet. Ikke bare gjorde hun det, men hun reddet hele festen. Festen der jeg hadde tenkt å bruke papirduk, papptallerkener og plastikkglass ble reddet. Kristin hadde hvite duker, fat, vinglass, bestikk og pynt som vi var så heldige å få låne. Uten henne vet jeg ikke hvordan dette hadde gått. En virkelig reddende engel!! Jeg kan ikke få takket deg nok Kristin! Du er topp! :D

Ett annet tips som kom opp på bloggen, var fra Beate. Dette er et virkelig godt tips som jeg tenkte ja, det var lurt men jammen glemte jeg å gjøre det allikevel. Resultatet for min del var så å si ingen bilder fra festen, pynten osv. Beate sa: "Lurt å tenke gjennom litt i forkant hvor det kan være fint å ta bilder av barnet/familie og slikt dersom du skal ta. Da slipper du stress med det på den store dagen og sannsynligheten for gode bilder blir større. Hanna tipset også om å få noen andre om å ta bilder. Det er jo et kjempe godt tips. Da slipper en jo å tenke på det. Jeg skulle ønske jeg fikk med meg dette tipset før innspurten satt inn :)

Elin nevnte på god planlegging, lage klart kake på forhånd som en fryser m.m. Det ble virkelig en suksess hos oss. Jeg lagde liste opp og liste ned. Lagde ferdig flere retter på forhånd også kake. Noe fryst og noe kjølig.

Det var flere tips jeg likte, som gele på barnematglass. Skulle virkelig ønske jeg hadde hatt tid til det for jeg har mange barnematglass liggende. Kanskje det blir det til 1års dagen :) Helene tipset om barnekrok, som er smart på fester med mange barn, det kan bli litt langtrekkelig.

Takk for alle gode tips. Dette var utrolig nyttig for meg og kanskje noen andre fikk med seg noen gode tips. Det er fortsatt mulighet for å bli med i trekningen. Jeg trekker imorgen kveld kl. 19.

1 kommentar:

  1. Så bra du fikk nytte av mitt tips :)
    Skrev opp gaver i boken også, bilder fra hele livet blir komplett med bilder fra konfirmasjonen :)

    Klem

    SvarSlett