torsdag 26. september 2013

Torsdag. Faliraki Beach

For en fantastisk dag. Vi tok turen til andre siden av øyen. Faliraki Beach er godt kjent og et must å besøke. 4 km lang nydelig sandstrand med et flust av vannaktiviteter, solsenger, tavernaer. Vi kom tidlig, noe som alltid er lurt. Omtrent 10.30 var vi der. Det er badevakter her i høysesongen men ikke nå. Det var godt om plassen nå men jeg kan tenke meg at det er noe trangt ellers i sommerhalvåret.
Babyene sov så fint i vognene sine i skyggen. Når det er sagt så var dette den varmeste dagen vi har opplevd til nå på Rhodos og all ære til tålmodige babyer og barn. Voksne også for den del ;)

Ved siden av den fine stranden så har også faliraki et yrende nattliv, ihvertfall i følge taxisjåføren. Han stilte seg ydmykt til disposisjon som barnevakt for alle babyene om vi ville teste dette ut. I denne dealen så måtte vi også sette igjen en mamma, men bare en. Er dere spent nå? på hvordan dette endte? joda vi høflig avslo, merkelig nok. Den samme taxisjåføren var opptatt av mennene våre hjemme og lurte på om vi sendte mat hjem eller om det var fullt forfall. Mange morsomme kommentarer og samtaler på denne turen. Morsomt at folk kommenterer og legger merke til oss. I går kom en fin danske bak oss, humret litt og sa: "er det barnevognsmafiaen" :) Det tror vi jo at vi er :)

Det er også butikker og fine tavernaer i faliraki. Skulle jeg dratt hit igjen så kunne det være at jeg ville bodd i nørheten av dette stedet. Selv om jeg trives ekstremt godt på dette hotellet her.

bilderas fra dagen:
fotografer i dag er Kamilla og Kristin)










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar