mandag 9. september 2013

en vellykket dag


Vi gjorde så godt som alt selv, det vil si, sammen med familien og venner. Det eneste vi bestilte var brød, vårruller og marsipankake. Det ble servert koldtbord med noe varmt. Både brennsnut, tapaskjøttboller og vårruller sto fremme, sammen med spekefat, røkt laks, gravet laks og sild. Som tilbehør var det eggerøre, potetsalat, eggesalat, grønn salat, gresk salat og ris. Så en kan godt si det var rikelig.

Av kaker så kan jeg nevne marsipankake, suksessterte, peanøttkake, kvæfjordkake, lefser og søst, sjokoladekake, ostekake, is og karamellsaus. Nå er du vel spent på hvor mange gjester som kom. Totalt var vi 32 med stort og smått. Så en kan godt si at det var noe sprik mellom mengde mat og antall gjester.

Vi inviterte våre nærmeste og de som kommer til å være viktige personer i Ask sitt liv fremover. Det var flere jeg skulle ønske jeg kunne hatt der, dessverre må en sette en grense ett sted. Det ble uansett en fantastisk feiring og uten de tilstedeværende ville det blitt noe helt annet. Tusen millioner takk til alle som tok turen og feiret med oss.

Et tips jeg fikk i min pågående konkurranse/giveaway var å få noen andre til å ta bilder fra den store dagen. Det var et knall tips som jeg dessverre glemte helt. Derfor sitter jeg her med få bilder. Jeg driver og sanker fra gjester som tok bilder og håper jeg får satt sammen flere etterhvert. I dag deler jeg fra meg, min far og min gode venninne Marna (komikerfrue).

Hun skrev om dagen her: http://komikerfrue.no/2013/09/08/navnefest-til-ask/








                                                  










Mer fra dagen kommer etterhvert, små detaljer, pynt og gode ideer. I kveld er det valgvake og vi følger spent med.  :)


2 kommentarer: