tirsdag 30. juli 2013

6 mnd kontroll, Trym og navnefest

Selv om Ask har blitt 7,5mnd. Sånn er det når det er ferie.
Store gutten har hvertfall nå nådd 9370g og blitt hele 73,5cm. Fin utvikling og de var imponert over at han ålte seg så fint fremover. En kan tydelig se at han har diagonaler nå, beveger motsatt hånd og fot når han skal fremover. Han klarer bare ikke å få kroppen og rumpen opp i full krabbestilling. Han smiler og er så blid, lar både lege og helsesøster undersøke. Vi har sett at Ask er litt skeiv, han heller hodet litt mot høyre. Han har ikke vært plaget, utilpass eller grått vilt og uhemmet så jeg/vi har ikke vært mer bekymret en at vi tenkte at det holdt å ta det opp på denne timen. Legen henviste ihvertfall til fysioterapi så får vi høre hva de sier til det. Jeg merker ihvertfall en bedring, fra da vi så det første gang, det virker som det er når han er litt sliten at hodet heller mest til siden.




Trym har også kommet hjem i dag. Han har vært hos den gode tanta og onkelen sin i Horten. Jeg er så takknemlig for at han får komme dit på besøk og jeg vet at det betyr utrolig mye for han. De har begynt å øve til navnefesten som skal være i september, hvor de skal stå for en del av underholdningen. Det gleder jeg meg til!








Vi har nå endelig begynt å planlegge her hjemme nå, i forhold til navnefesten. Det er ikke mange ukene igjen men nå er gjestelisten komplett, plan for mat er laget, vi har meldt oss på sermonien, invitasjoner er bestilt og mannen er fortsatt i godt humør (det vil si at vi holder oss innenfor rimelighets-grensen, ikke for mye dill og dall, lett og enkelt). Det som gjenstår er booke lokale, bestille noe av maten og lage noe, sende invitasjonene, bestemme pynting av lokale, skaffe hjelpegutt/jente, finne ut hva vi skal ha på oss, organisere overnatting for de som kommer langveis fra.
Jeg gleder meg, blir spennende dette her og en fin dag for å være sammen.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar