lørdag 13. juli 2013

Hjemme alene

Jeg og Ask er hjemme alene. En hel helg. Litt sånn panisk før den startet, hva skal vi finne på, hvordan skal vi klare oss, skal vi være helt alene? Men alt ordner seg for snille barn, har jeg hørt, så da er jeg jammen heldig som har en som ikke har gjort så mye ugagn enda. På kveldene har jeg kost meg med tv-serie og film. Tv-serien homeland likte jeg skikkelig godt, du får første sesong på netflix. Handler om kampen mot terror men jeg syns den gir et nyansert bilde og det er et skikkelig spenningsdrama. I kveld så jeg to filmer faktisk "The impossible" som handlet om tsunamien i thailand. En sann historie til en familie som var der. En forferdelig hendelse, helt grusomt. Det falt noen tårer for de som var der og måtte oppleve dette tragiske. Etter denne så satt jeg på en norsk film som heter to liv, men jeg må si at her så jeg bare starten og slutten. I mellom tiden har jeg vært hos Ask som har våknet opp til flere ganger og tatt i mot den fantastiske nabogutten som kom og luftet Nero i kveld. Jeg skjønte i går at å lufte Nero er jo faktisk et problem når en er alene. Vi gikk en lang tur på dagen og jeg kunne gått med han kl. 18 men han måtte allikevel vært uten tur til imorgen rundt 9. Så da var jeg heldig som fant noen som kunne stille opp. Så note to self: en trenger hjelp til hundelufting om en skal være alene med Ask en helg.



Etter at Eirik dro på fredag stakk vi innom mormor/oldemor, tenkte det var greit å høre om hun hadde noen planer. Som vanlig så dukker vi opp midt i middagstiden hennes. Stakkar er jo ganske håpløst når vi ikke klarer å holde oss unna, mellom 16 og 16.30. Typisk at det er da vi stopper der. En burde jo klare å forholde seg til noen som er så fastsatt....?!? Uansett så fant vi ut at vi kunne ta oss en tur ned på skibladner-bryggen og spise is på lørdagen og ikke nok med det så var det også toner på tunet. Så da hev vi oss med på det og! Toner på tunet er et arrangement på Gjøvik Gård, hver lørdan gjennom hele sommeren. Det var der Trym hadde konsert med kulturskolen tidligere i juni. Vi har i hvert fall storkost oss. Oldemors venninne var også med så da ble vi 4 stykker. Kjempe koselig.


Mye folk og fin musikk. En som koser seg. 

Koselig å få leke med oldemor!






Og til slutt, hva er det med mannfolk og sende melding eller ta en telefon og si hei, spørre hvordan en har det, si at en er trygt fremme? Har ikke hørt et pip jeg, på hele helgen. Og jeg sender selvfølgelig ikke, når ikke han sender. Hvorfor skal jeg være bedre? ææææ.... Det jeg mener er at jeg påberoper meg retten til å ikke gjøre først siden jeg mener at han skulle startet med "jeg er trygt fremme"- meldingen. Jaja.. han lever nok og  
 har det helt sikkert godt :) Tenk en hel helg med totalt avkobling. Heldig, det er det han er :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar