tirsdag 23. juli 2013

Jeg fikk det for meg....

.... at jeg endelig skulle ordne beddet vårt. Det har vært farlig nær totalt overtagelse av ugress i lengre tid. I tillegg døde rose... nesten... i vinter og markjordbærene har eksplodert. Eneste som faktisk har kommet opp fint er gressløken og noen fine løker som jeg har (problemet er bare at løkene nå kommer midt i alle markjordbærene.. 



Jeg fant (som du ser på bildet) en flott bedkant på plantasjen. Så nå er jeg i gang med å sette opp den. Skal få lagt noe ny jord nedi der så bedet kommer litt høyere og rosen skal få gjødsel (som svigermor har maset om opptil flere ganger) :) har også fått handlet noen nye planter. Noen skal i bedet og noen i potter. Potetene er jeg ferdig med og det ble skikkelig fresht. Nå gleder jeg meg til resten. 

Jeg må få si, at det er litt typisk meg, å starte på nye prosjekter, før foregående er avsluttet. Jeg er nesten ferdig med å sparkle gangen, så vi får malt der. Eirik er ferdig med gulvlegging nede så nå har vi plutselig fått et ekstra rom. Det gleder jeg meg til å få innredet med smarte skap og kommoder. Arbeidrom skal det også bli. Da får vi gjesterommet som gjesterommet og lekerom og slipper da kasser, datautstyr og annet der. Blir godt. Kanskje rekker vi et prosjekt til før sommeren er over. *håpehåpe*

I det siste så har jeg hatt en spesiell uro i kroppen. Har lyst å finne på noe, dra et sted, oppleve mer. Men nå som ting og tang begynner å komme på plass og det nærmer seg beskrivelsen trivelig så kjenner jeg at jeg er roligere. Heller noen ekstra kroner på plantasjen og kose seg hjemme. Vi tar gjerne i mot besøk da :) 

Det er jo en fantastisk god varme her for tiden. Ask nyter det til fulle. Deilig å være lettkledd og varm. Han er jo så våken og mottagelig for nye inntrykk. Kjempe spennende! 
Imorgen bærer det av sted til Oslo. Muse konsert må bli bra :) 
Et bilde fra i dag: 

Ask smaker på mammas hjemmelagde rørte jordbærsylte. 


Har du noen spesielle sommerprosjekt? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar