torsdag 11. juli 2013

hjemkomst og bloggtørke

Jammen sitter det langt inne å få satt seg ned på PC`en og skrevet noen ord. Jeg har flere tusen bilder og sortere, redigere og legge til. Håper på snarlig bedring for jeg har mange halvt skrevne innlegg som jeg ønsker å dele. Samt flere spennende hendelser de siste dagene :)

Vi kom hjem fra 3 uker på reisefot og en kjenner at pusten går litt sånn halvveis ut av en. Man skal finne igjen gamle rutiner og gjerne legge noen planer for de resterende 7 ukene av sommerferien (nå 5 uker). Jeg har permisjon frem til september og da skal jeg jobbe 3-4 uker mens pappaen har permisjon. Deretter skal jeg ha en måned hjemme med skjønningen før vi deler 50/50 de resterende 8 ukene. Så i januar så er det forhåpentligvis oppstart i barnehage. Eller forhåpentlig, egentlig så håper jeg at noen kan fortsette å gi meg lønnen min mens jeg er hjemme og tar meg av denne lille skatten, er ikke overbegeistret for at han må begynne i barnehage så tidlig. Da Trym startet som to-åring så var vi så heldige at han gikk bare 50 % så passet mormor han de resterende. Så han gikk ikke i full barnehage før han var 3 år og vi flyttet til Kristiansand.

Så var det disse rutinene. Ikke det at vi må ha så mange av de men jeg syns det er greit at Ask legger seg, til noenlunde fast tid, og at vi kan innarbeide noen faste måltider for han. Vi startet med det nå når vi kom hjem fra ferie. Så nå er det fast frokost, lunsj og middag + noen ganger kveldsmat. Frokosten består av grøt eller brød (han begynte å like grøt en dag, da vi var i Hellas og brød ble han også introdusert for). Lunsj er frukt og middag er middag. Ved siden av så ammer jeg. Jevnt og trutt gjennom dagen. Første gang ca 6 om morgenen og siste rundt kl 20.

Trym har reist fra oss :) Han ville en tur til mormor i Ørsta. Han trives så godt der. Så han tok natt-bussen opp og kommer ned igjen med mormor og de om en ukes tid. Jeg merker med en gang han drar at det blir litt tomt. Nå skal Eirik også bort i helgen så da blir det bare meg og Ask. Aner ikke helt hva vi skal finne på.

Så det var en liten oppdatering her i fra om hvordan ståa er. Det er godt med ferie. Godt å kunne sove litt frempå og vite at det er ingenting en må, bør eller skal. Vi pusler litt på huset, nyter finværet, griller og koser oss sammen. Så får vi se hva resten av ferien bringer. Plutselig er vi på reisefot igjen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar