mandag 1. april 2013

Tur til Bergstoppen

Den siste dagen av denne påsken.
Eirik, min deilige mann, spratt opp av sengen kl. 7.30, for å bake kanelsnurrer til turen. Han ble akkurat ferdig til avreise kl. 11.30. Vi plukket med oss en kamerat av Eirik, som ble med opp på toppen. Etterpå møtte vi en annen kamerat og hans tre barn i akebakken. Der spiste vi boller, drakk kakao og koste oss. Ask var med i vognen og vi byttet litt på å trille gjennom halvbløt påskesnø. Vi var forberedt på å ikke få med oss vognen helt frem, så bæresjalet var klart, men vi fikk det til og Ask sov som vanlig gjennom det hele.

Denne påsken har vi fått gått mange gode turer. Jeg har fått litt nye perspektiver på byen jeg bor i. I dag så vi byen fra ett nordlig punkt. Da vi var på hovdetoppen var vi mer sør. Ellers fikk jeg utforsket litt i områdene rundt hytta og gleder meg til å gå der når det er mer vår, sommer, høst vær. Kanskje blir det skitur til neste år? Jeg som ikke har eid ett ski par siden jeg var 15 år.

Bilder fra turen:







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar