tirsdag 16. april 2013

Ett barndomsminne

På bloggen vil det innimellom bli skrevet om egne barndomsminner. De har en tendens til å blomstre i perioder. Situasjoner/hendelser/opplevelser en kommer på som har skjedd, som en ler litt av, som kan være veldig interne og noen ganger gjenkjenbare for andre.


Jeg er rundt 5-6 år med mamma og pappa på ferie i Oslo. Sammen med tante og kusine (som er 2 år eldre) drar vi på Frognerbadet. Av mamma får jeg noen kroner for å gå i kiosken for å kjøpe meg noe godt. Kusina mi blir hengende litt etter.
Jeg går til luka og sier på kav ørstadialekt " ejskahaeiklobbe".
"Hva sa de" sier damen i kiosken.
Igjen "ej ska ha ei klobbe".
Kioskdama skjønner ingenting og jeg forstår ikke at hun ikke forstår.
Plutselig er kusine mi der "hun skal ha en kjærlighet på pinne".
Dette var første gang jeg fikk en anelse om at jeg var litt annerledes :)




1 kommentar:

  1. haha :) Husker jeg spurte om jeg kunne få en kjærlighet på pinne når jeg kom til sunnmøre som liten. Da var jeg anderledes :P

    SvarSlett