lørdag 13. april 2013

Vi fortsetter å prøve med flaske...

Ask har jo ikke villet ta flaske. De første ukene drakk han godt av medela sine flasker og litt av dr.brown men når jeg prøvde disse igjen, da han var litt større, så bare brakk han seg og gråt. Han ville ikke ha det i munnen sin.
Jeg ga ikke opp, bare ventet noen dager og så investerte jeg i, tommy tippee:



I stede for morsmelkerstatning brukte jeg kokt vann. Da var det plutselig helt greit. Og vi lekte og koste oss med flasken litt hver dag.

Samtidig så syns jeg Ask ble mer og mer urolig på kveldene og natten. Han ville ha mer mat. Jeg var ikke så veldig interessert i å begynne å amme på natt nå som han har sovet så godt i gjennom. Så jeg gjorde ett forsøk med å pumpe meg 3 timer etter han hadde lagt seg for så å gi dette på kvelden etter. Så nå går vi på badet kl. 19. Så ammer vi først, så drikker han en flaske med morsmelk etterpå (mellom 90-120 ml). Han har nå sovet to netter til kl. 5 igjen og jeg håper at vi er inne i en god rutine. Selv om min opplevelse er at hver gang jeg innbiller meg at vi har en rutine så `poff` så har Ask noen andre behov til noen andre tider. Denne spebarnsfasen handler jo om nettopp det å tone seg inn på barnet, finne dens rytme. Syns det er deilig jeg. En deilig boble. Å bare kunne være her og nå. Alt annet blir liksom litt uviktige.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar