fredag 19. april 2013

permisjonsdag

Det var en lang dag i går. Barseltreff på dagen og faglig påfyll på kvelden. Inn i mellom det har vi jo også laget middag, samtalt
 med Trym, sendt han avgårde på trening og senere ungdomsklubb, samt at Eirik har jo vært på jobb.

Jeg og Ask tok tog med barselgruppa og det var Ask sin aller første tog tur. Toget gikk ikke da det skulle, etter 15 min fikk vi beskjed om at de hadde tekniske problemer. Etter ytterligere 15 min fikk vi beskjed om at det skulle bli satt opp annen transport. Siden vi bare skulle til neste togstasjon fikk vi refundert billetten for å gå å ta lokalbuss i stede. Da vi sto å ventet på bussen hører vi over høyttaleranlegget "Tog til Oslo klar for avgang". Da tok vi bena fatt og løp tilbake til toget. Så fikk vi kjørt tog allikevel. Ask lå litt i vognen og satt litt på fanget. Han var våken hele den 10 minutters reisen ;)
Sånn var Ask sin første togtur.

På kvelden skulle jeg og Eirik på ett type nettverks-møte hvor vi skulle få høre Lene Nyhus fortelle om sin doktorgradsavhandling  "Det kommunikative grunnlaget i skoleutvikling. Et metaprosjekt." av Lene Nyhus. Det var så utrolig spennende. Jeg fikk med meg starten før han lille gullungen som ikke ville sovne, ble overtrøtt. Der i fra og ut ble mitt eneste mål å prøve å få han til å være stille, slik at han ikke forstyrret de andre. Jeg skal nå kaste meg over de skrevne ord av Lene Nyhus for jeg merket at det inspirerte. Jeg har jo for 3. år på rad søkt meg inn igjen på masterstudiet så jeg kan skrive ferdig masteroppgaven, men når høsten/vinter kommer så har det jo ikke blitt slik. Lene inspirert, så får vi se hvor vi er til høsten. Tenk hadde jeg kunne skrevet masteroppgaven på lillehammer i stede for Oslo?

Når Ask fortsatte å slite med å sovne da vi kom hjem, kastet jeg inn teppet og sovnet med han. Kjente at det var utrolig godt, da jeg våknet. Når er vi snart klare for babysvømming og det gleder jeg meg til. Så er det helg og avreise til Elverum og håndballcup i morgen.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar