torsdag 23. mai 2013

Barnevognteater

Det norske teater har sin andre forestilling innenfor dette fantastiske konseptet. Jeg har aldri hørt om andre teater som har prøvd noe lignende og de har ærlig og redelig stjelt ideen fra babykino. Jeg kunne ikke la sjansen gå fra meg og kjøpte to billetter for en måned siden. Endelig kom dagen og jeg og Ask satte oss på toget kl. 9.37 fra Gjøvik. Vel fremme på Oslo S møtte vi Synnøve som kom med toget fra Drammen. Så hyggelig at hun ville bli med oss! 

På det norske teater forgår alt på nynorsk. Det liker vi.
Derfor valgte vi følgjande klede. 


Gåva frå mormor kom akkurat i tide! 
Les meir om det norske teater her: http://nn.wikipedia.org/wiki/Det_Norske_Teatret .

Så til stykket, "stort og stygt" av Olaug Nilssen, regissert av Marit Moum Aune.
For en prestasjon. Hadde du hørt det larmet av barnegråt, babybabling og hysjende mødre. En helt absurd opplevelse og utrolig å se profesjonelle skuespillere som er så fokuserte at de ikke lar seg synlig påvirke. Jeg sier bare wow. 
Stykket i seg selv var godt, flere morsomme punchlines og absolutt gjenkjennbart. Så er du i situasjonen med baby/småbarn, om den er kommet eller ei, så anbefaler jeg å gå. Stykket har også en mer alvorlig undertone og diktet "vuggesang for ein bytting" av halldis moren vesaas blir trukket frem. 

Tommel opp for barnevognteater hvertfall. Jeg tar gjerne turen fra Gjøvik en gang til om det norske teater eller andre vil gjøre dette igjen. Kjempe gøy. 
(P.s. Stykket går også som ordinær fremvisning ;) les mer her: http://www.detnorsketeatret.no/index.php?option=com_play&view=play&playid=379 )







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar