mandag 27. mai 2013

Første arbeidsdag...

... og første dagen for pappaperm.

Da var med delt hjerte jeg dro på jobb i dag. Jeg unner jo Eirik og Ask denne tiden her sammen, selv om jeg syns det er litt tungt å reise fra min lille Ask. Jeg er glad for at vi har slike ordninger i dette landet. Ordninger og goder som gjør at vi kan være hjemme med vår lille baby med fulle lønninger fra statskassen.

Så nå var det pappas tid med vår lille skjønne. Han skal ha 4 uker, de to siste tar jeg ut ferie så benytter vi muligheten til å få reist på en god ferie sammen, litt utenfor sesong. Jeg ba om rapport og gjerne mms underveis. Det jeg fikk var to meldinger. Begge med informasjon om at han nå hadde bæsjet. Merkelig hvor opptatt en blir av det kroppen kvitter seg med, når en får barn. Vill jubel og ståhei hver eneste gang. Men jeg måtte nå le litt for det var kanskje ikke det jeg hadde tenkt meg oppdatering på når jeg satt på jobb og lengtet hjem. Jeg er forresten glad jeg ikke fikk bilder :)

Jeg hadde plan om å stille opp med gave til pappaen som skulle ut i permisjon i dag. Jeg hadde forhåndsbestilt og betalt, for lenge siden, en t-skjorte med motiv fra absurdgalleriet. T-skjorten skulle komme i mai men jeg har ikke sett snurten av den, ei heller fått noe oppdatering på om den er på vei. Ganske så skuffa der for jeg kunne virkelig tenkt meg at den lå klar i dag. Anbefaler dere å like siden til absurdgalleriet på facebook. Mange morsomme illustrasjoner som gir fulltreff på min type humor.




Angående ammingen, så kjenner jeg at jeg syns det er litt stress. Jeg er opptatt av å kunne klare å ha morsmelk som hovednæring en stund til. Jeg merker at jeg har fått mindre og mindre melk og kunne ønske jeg bare kunne sitte og ha fokus på å få opp igjen produksjonen. Når jeg i dag også fikk beskjed fra personalavdelingen at jeg bare har rett på en time ammefri pr. dag så såg jeg svart på hele ammingen. Nå ser det ut til at personalvadelingen tar feil og at dette blir rettet opp i morgen. Håper på det, om ikke blir det å søke velferdspermisjon så jeg likevel får dratt hjem og ammet. Da uten lønn.

Bilder fra de to lykkelige:









p.s. dere skulle bare visst alt jeg måtte love for å få bruke det bildet der! ;)



1 kommentar: