fredag 31. mai 2013

Første av to arbeidsuker...

...er gjennomført. Ja det er tungt.
Heldigvis har jeg to timer ammefri hver dag. Om ikke så hadde det faktisk ikke gått. Jeg må pumpe ganske jevnlig og Ask gaper og gaper når jeg kommer hjem. Jeg får ammet han før jeg drar på jobb og er borte 6 timer og 40 min. Vi sliter fortsatt med hva vi skal gi han når jeg er borte. Han får morsmelken jeg har pumpet, men han trenger noe i tillegg. Det har blitt noen ganger grøt og noen ganger morsmelktillegg. Ask sluker ikke maten, han spiser litt og smaker på. Griner alltid på nese ved første skje men gaper til den neste. Det hender han får litt ekstra før legging også, men det er ikke helt i rutine enda. Han får mest mat når han virker sulten og da blir det det vi har tilgjengelig. Syns egentlig det er litt behagelig jeg. Vi har også begynt å slakke litt ned på leggerutinene. Det vil si han er jo stort sett trøtt ved sju tiden, men vi har lagt han i vognen eller på sofaen i stede for sengen. Nå er det 1,5 uke til vi skal til Hellas så det er greit at han kan sove i vognen så vi ikke er bundne til å være i leiligheten så fort klokken blir 19.

Okei, her kommer ukens rapporter fra pappaen i pappaperm.
Rapport dag 1 - Handlet om bæsjebleier. Antall og konsistens.
Rapport dag 2 - Handlet om Pappaen som endelig hadde fått satt seg ned kl. 11.30 for å spise frokost. Da hadde Ask endelig sovnet og pappaen var ganske sliten. Det er ganske slitsomt med en sånn liten baby.
Rapport dag 3 - Handlet om pappaen som fikk testet ut babykino. Han var glad for at det endelig var hans tur.
Rapport dag 4 - Handlet om hvor deilig det var å bare slappe av hjemme og hvor mange bæsjebleier det var kommet i dag.
Rapport dag 5 -  Handlet om pappaen som ikke hadde fått gjort mer enn å ta ut av og satt inn i oppvaskmaskinen. Det var så vanskelig å få gjort mer med den lille hengende på. Han får selvfølgelig full forståelse for dette!


Pappaperm t-skjorten kom i dag! Hurra!
<3



Pappaen i pappaperm slet med å få klippet gresset. Hver gang han skulle ut for å gjøre det så kom regnet. I dag bare måtte han. Her pøser det ned men pappaen trosser det og blir endelig ferdig med årets første plenklipp.





Jeg må få linke til en fantastisk artikkel på klikk. "Tror du at du er klar for å få barn?" Den handler om ulike tester du kan utføre på deg selv for å sjekke om du er klar for å få barn. 
Her er et utdrag:

"Test #4: Kle på et lite barn

1. Kjøp en levende blekksprut og en pose som kan knytes i toppen.
2. Prøv å se om du klarer å få blekkspruten inn i posen uten at noen armer henger utenfor.
Tidsramme: 5 minutter."
Den må bare leses! 
God helg! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar