søndag 4. august 2013

Hus og hage


husker dere dette? ...


... prosjektet jeg startet 23. juli. Nå er jeg ferdig. Med litt (egentlig ganske mye) hjelp fra mamma og pappa. Pappa har dratt opp alle hellene som gikk over plenen og tettet igjen med jord. Gleder meg nå til det kommer friskt fint gress der. Bedet har fått duk, luking og bark. Mammas geniale ide om å sette keramikkpotter direkte ned i jorden slik at noen av blomstene kommer ut av potten, ble kjempe fint. Den ene potten var ødelagt så hele bunnen hadde falt ut. Da satt jeg den rundt de tre løkene jeg har, så nå kommer de ut av potten.

Sånn som det her har det ihvertfall blitt:


En tuja fant også veien. Et hjørne i hagen som jeg ikke helt visste hva jeg skulle gjøre med. Gravde et hull, dekket med duk, så bark og vips, kjempe fint!
Til jul skal denne dekoreres med lys :)


Jordbærene fikk også eget bed. Så nå venter jeg spent på om det blomstrer til neste år. Akkurat nok jordbærplanter for oss. 


På neste bilde nå så ser du enda et hull :) Her skal vi bruke hellene som pappa gravde frem. Det er her grillen pleier å stå og nå får den fine heller å stå på. Området skal først dekkes med duk, så skal det småstein og hellene oppå der igjen. Blir grådig fint :)


Så absolutt en aktiv søndag. Nå gjør vi oss klar til å slenge bena høyt og slappe av før ny dag i morgen. 

Eirik har forresten gjort stor fremgang i gangen vår. Så nå er det ikke lenge igjen der heller. Vi ble ferdige med sparklingen i går og i morgen blir det mdf plater, før gulvlegging. En uke igjen av lærerferien nå, så da er det bare å jobbe på :)  

Har du hatt en aktiv helg?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar