mandag 19. august 2013

overskudd, ja takk!

Vi har fått gjort så mye i helgen, at når kvelden har kommet så har jeg vært helt tappet for energi. I går lagde vi opp 10 liter brennsnut (en sunnmørsk type lapskaus) til navnefesten + at vi renset og rørte 2 kg blåbær og vi hadde besøk av farmor og farfar.
I dag har dagen gått med til avtaler, henting, levering og soving. Jeg har sovet begge gangene med Ask, men jeg er like forbaska trøtt. Vi har også tittet på lokalene til navnefesten og jeg tror det vil bli kjempe bra. Trym har hatt sin første skoledag på 7 trinn på steinerskolen. Han har gledet seg hele sommeren, til å starte opp igjen og det var en fornøyd gutt vi møtte etter skolen i dag.

I tillegg så prøver jeg å lese en bok ("Øya" av Vicotria Hislop) og jeg og Eirik ser på en tv-serie som heter weeds. I dag er det også nye episoder av true blood (sesongavslutning) og Dexter. Hell on Wheels, også en tvserie vi ser på, har startet opp igjen, så der ligger tre episoder å venter på oss. Imorgen skal jeg og Ask innom jobb en tur. Onsdag skal jeg besøke en venninne og Torsdag er det barseltreff og så er det jammen meg helg igjen. Trym starter også opp igjen med sine fritidsaktiviteter denne uken. Gitar, Svømming og Teater blir det dette halvåret.

Mer en det hadde jeg ikke å si, denne gangen. Gleder meg til å lene meg tilbake og slappe av resten av kvelden. Jeg har tatt to bilder, i dag, den ene av skoleårets første matpakke:



Sånn ser en helt normal matpakke ut her, nå i den tøffe og praktiske matboksen fra Susanne Kaluza (vi kjøpte tre stk på Rimi, her om dagen). Til og med Trym likte den og han har ikke vært stor på matpakker, han vil helst ikke ha det, bare frukt, men nå tok han med.

Det andre bildet av Ask som nå har klart å dra seg opp av vognbagen og er klar for å krabbe ut av. Det er bare så vidt jeg tør å si at han gjorde det også, mens jeg filmet og tok bilde. Det sa dunk og wræl, men det gikk fort over.... uff, da.. er ikke sikkert alt MÅ dokumenteres med bilde. Eller?

Legg til bildetekst


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar