lørdag 10. august 2013

Sili squeeze

Ask er endelig feberfri, fortsatt ingen utslett, så aner ikke hva det var som herjet i han. I dag har han hvertfall hvert seg selv igjen og ålet/krabbet rundt her, raskere og raskere. Veldig morsomt når han er på vei ut døra og jeg roper på han. Han stopper opp. Venter litt, så fyker han avgårde. 

Da vi var i Oslo og blandt annet kjøpte bilsete, kjøpte jeg også en sili squeeze flaske. På butikken får du kjøpt smoothies på engangs squeezeflasker. Produsenter som Småfolk, Ella og Nestle har ulike typer. Ask har fått en del av disse. Det er så enkelt å ha med på tur eller når han bare skal ha et lite mellommåltid. Han klarer å holde de helt selv og suger i seg innholdet, han bare elsker de. Denne silisqueeze flaske fungerer på samme måte, men denne kan du bruke flere ganger og du kan bestemme innholdet. 

Jeg liker best å lage maten selv, selv om jeg ofte tyr til hel- eller halv- fabrikat (for enkelhetsskyld). Det jeg kjenner jeg er skeptisk til med hel- og halv- fabrikat barnemat er at jeg ikke alltid vet hva som er i oppi og hvordan det blir laget. Det er flere måter å drepe de gode næringsstoffene på om du ikke tilbereder maten riktig. Derfor syns jeg det er tryggere å lage mest mulig selv. Da vet jeg hva han får i seg, samt at det smaker mye mer av det du lager selv, jeg syns disse fruktmosene blir litt tamme i smak. 

Sili squeezen er genial, syns jeg. Super å ha med på tur. Du kan ha hjemmelaget mat i. Den er god for babyen å spise av og god å ta på eller gripe tak i. Den er også `spillproof` så det blir bare gris når man presser for hardt og babyen ikke svelger unna. Derfor er den genial å ha med seg på tur også. Blir lite søl og den er grei å spise av, en kan jo ha hva som helst i, så lenge det er bløt konsistens.

Jeg anbefaler denne på det varmeste! 


Link til lilleprinsen <<her>> (hvor vi kjøpte denne herligheten)
Link til silisqueeze <<her>> (her finner du blandt anner mer informasjon om produktet)


Dagens smoothie til både lillegutt og storegutt inneholdt, Jordbær fra fryseren (jeg har singelfryst en del til nettopp dette formålet), kiwi, banan og en liten dæsj appelsinjuice. Det ble en nydelig smak av litt søtt og litt syrlig og deilig god fruktsmak. Mulig Ask syns den var litt sur (hadde noen morsomme grimasjer innimellom) men han fortsatte nå å spiste og ville ha mer. 










note to self: husk smekke :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar